Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/mail2mass/domains/mail2mass.nl/public_html/functions_category.php on line 97
Hoe zorg je voor een hoger doorklik percentage.

Hoe zorg je voor een hoger doorklik percentage.

Hoe verhoog ik de conversie van mijn E-mailing

Je hebt een mooie groep met mensen opgebouwd om je mailing naar toe te mogen sturen en doet je best om een mooi verhaal op te stellen. Hoe zorg je er nou voor dat je resultaten uit de mailing zo hoog mogelijk zijn. Ik heb een aantal tips voor je op een rij gezet, die zeker bijdragen aan een verhoging van de conversie van jouw mailing.

Personaliseer je e-mails

Een goed opgebouwde database heeft minstens een voor- en achternaam. Waarom zou je iemand met een algemene tekst aanspreken, als je hem of haar ook bij de naam kunt noemen. Het zorgt direct voor een gevoel dat je dichter bij staat en een binding hebt.

Zorg ervoor dat je afbeeldingen aanklikbaar zijn

Wanneer iemand op een afbeelding probeert te klikken en er zit geen link achter, dan is dat een gemiste kans toch?

Wacht op je beurt

Ondernemers zijn ongeduldige mensen. Ze sturen het liefst een e-mail met daarin alleen een bestelknop en hopen dat iedereen daarop klikt. Maar belachelijk als dit klinkt, verwachten toch ook veel ondernemers meteen veel te verkopen, zodra er een aanbieding verstuurd wordt. Verkoop is een proces, het welbekende AIDA model. Attention, Interest, Desire, Action. Kort uitgelegd, ga jij je ook eerst orienteren voor je iets koopt, of moet je zelfs eerst nog ontdekken dat je het nodig hebt. Speel daar op in: geef informatie en leidt je lezers misschien naar een pagina met bijvoorbeeld een gratis E-book.

Vraag of mensen je nieuwsbrief willen doorsturen

Zorg ervoor dat je nieuwsbrief netjes doorgestuurd kan worden, neem social media buttons op.

Less = More

Geen lange teksten. Grote kans dat je nieuwsbrief even gelezen wordt in de wachtkamer, de trein of in de lunchpauze. Iedereen heeft het druk een niet besloten om te gaan zitten voor jouw nieuwsbrief. Je e-mail behoeft geen voorwoord.

Wees duidelijk in je tekst

Wanneer je tekst niet duidelijk is of te zwaar leest, verlies je de aandacht. Wanneer een link aangeklikt moet worden, zorg dan ook dat helemaal duidelijk is wat de lezer kan verwachten en waarom hij dat moet doen. Een nikszeggende 'klik hier' heeft totaal geen nut. 'Bestel nu' of 'Gratis e-book downloaden' werken veel beter.

Zorg voor een Cliffhanger

Net als een film of serie voor de reclame eindigt met een cliffhanger, om te zorgen dat je blijft hangen kun je dat principe ook gebruiken in je mailing. Maak de lezer nieuwsgierig en zorg dat het antwoord te vinden is op je website.

 

 

 

 

MAIL2MASS.nl

  • Makkelijk te gebruiken
  • Personaliseren van e-mails
  • Automatisch afmelden
  • Filtert niet bestaande adressen
  • Overzichtelijke statistieken
  • Handig contactenbeheer
  • Nuttige extra tools
  • Onze gegevens

    Mail2mass.nl
    Een dienst van Creative Development
    4891 SL Rijsbergen
    Zuid Holland
    Telefoon: +31 (0)6 1888 2543
    E-mail: info@mail2mass.nl

    Inloggen

    Log eenvoudig in met je account. Of wanneer je nog niet geregistreerd bent, klik je op Account maken.

    Nog niet ingelogd

    Emailadres
    Wachtwoord
    Inloggen
    Maak een account
    Ik weet mijn wachtwoord niet.
    Sluit venster