Ken jij alle do s and dont s bij het versturen van nieuwsbrieven
Nieuwsbrieven versturen, wat is done and not done
Er word enorm veel gebruik gemaakt van e-mail marketing, maar helaas niet altijd even doeltreffend. Zoals ook met de ouderwetse mailing per post zijn er belangrijke zaken om op te letten bij het opstellen van je nieuwsbericht.
Om te beginnen waar de lezer ook begint (of althans, dat is de bedoeling) :
De onderwerpregel
Open jij altijd netjes je e-mailtjes één voor één, van boven naar beneden? Ik denk het niet. Het eerste wat je te zien krijgt in je mailprogramma is een bak met e-mails en onderwerpregels, die als het goed is schreeuwen om aandacht.Het onderwerp wat je het meest triggert zal je echt als eerste openen.
Je onderwerpregel moet verleiden, nieuwsgierig maken. Maar ook wel relevant zijn.
OPHOUDEN MET SCHREEUWEN
Ja het gebeurt echt nog steeds. MENSEN DIE EMAILS OPSTELLEN IN HOOFDLETTERS OM DE AANDACHT TE TRIGGEREN. Ja mijn aandacht heb je wel, maar niet die je wilt hebben. We weten nu inmiddels toch wel dat woorden in hoofdletters staat voor schreeuwen. Dit soort aggressie zijn we niet van gediend.